Saturday, June 13, 2009

Modul Pendidikan Alam Marin

Hujung minggu depan aku ada program Kem Alam Sekitar di Terengganu. Kem kali ini berkaitan ekosistem marin yang melibatkan penyertaan dari guru-guru dari negeri Terengganu. Aku dilantik oleh Jabatan Alam Sekitar Terengganu untuk jadi fasilitator atau jurulatih untuk kem tersebut.

Sekarang ni aku sedang menghasilkan modul pendidikan alam marin untuk aku gunakan semasa kem tersebut. Aku nak gunakan konsep aktiviti berasaskan permainan, lembaran kerja dan hands-on memandangkan peserta-peserta kem itu nanti akan jadi fasilitator kem kesedaran alam sekitar. Jadi kenalah bagi idea-idea untuk mereka jalankan aktiviti untuk pelajar-pelajar di Terengganu.

Kenalah aku layari internet dan buka buku-buku rujukan berkaitan agar aku dapat hasilkan modul pendidikan alam marin yang sesuai dan boleh digunakan nanti.

No comments:

Post a Comment